Buitenspel moet worden afgeschaft in het amateurvoetbal.
Word voetbal interessanter als buitenspel wordt afgeschaft?
Dan krijg je inderdaad allemaal balletjes wachters....dat komt het spel niet ten goede...
Dit is wel een erg domme vraag tuurlijk moet het met buitenspel. Zonder buitenspel worden aanvallers nog luier
dat lijkt me echt heel saai ook al is buitenspel soms wel irritant, het irritants is als grensrechters staan te slapen of asl het helmaal niet zo is.
Ik vind dat buitenspel niet afgeschaft moet worden omdat het dan veel te makkelijk is om te scoren.
Het spelletje is perfect zo dus waarom iets veranderen. Foutjes vond arbitrage horen er nu eenmaal bij, waar moet de verliezende partij anders de schuld op afschuiven?
VOETBAL IS GOED ZOALS HET IS !!!!
behalve onze "favorite" scheids braamhaar :@
Buitenspel is een regel in het voetbal die voetbal op tactiekse wijze zeer aantrekkelijk maakt en het is meteen ook een uitdaging voor de aanvallers zelf.. Zonder buitenspel pak je een zeer effectieve en aantrekkelijk verdediginstactiek af en geeft zo de aanvallers erg veel ruimte waardoor deze tussen inderdaad gaan 'balletjeswachten'. Voetbal zoals hoe het nu is, is de manier op je zo goed mogelijk te ontwikkelen met voetbal
wat een domme vraag
ja
moet gewoon zo blijven, alleen zouden ze per club een paar grensrechters moeten hebben, zodat er beter word gevlagd.
... dus opleiden tot grensrechter
Er moet gewoon nog een sreep op het veld worden gemaakt opd e helft van een helft en als je daar over bent kan je geen buitenspel staan.
geef mij 1 goede reden wrm je 't zou veranderen.
Wel afschaffen, je krijgt meer goals en minder discussies en frustraties
Bij hockey is het ook afgeschaft, daar blijven ook geen spitsen ballen opwachten
Gedeeltelijk, trek de lijn van de 16m door naar de zijlijn.
Alleen binnen de 16m lijn kun je dan buitenspel staan.
Voordeel > Speelveld wordt groter waardoor er meer ruimte onstaat wat het (amateur)voetbal zeker ten goede zal komen. Tevens hoeft een assistent scheidsrechter niet meer te belopen dan het 16m gebied. Discussies betreft wel of geen buitenspel zullen zo goed als niet meer van toepassing zijn.
De assistenten die nu nog regelmatig punten binnen weten te halen door hun ik noem het maar even tactisch vlaggen behoren hiermee zo goed als tot het verleden. Scheidsrechters zullen het waarschijnlijk als een geschenk uit de hemel zien. Het heeft dus behoorlijk wat voordelen en daarbij het hockey heeft in het verleden al bewezen dat het afschaffen van buitenspel het spel alleen maar ten goede komt.
Nadeel > Ik zou het zo 1,2,3 niet kunnen noemen al zal er ook best wel een nadeel aan vast zitten.
gewoon zo laten. want grensrechters moeten gewoon over de hele lijn lopen. die zijn er niet alleen voor buitenspel paul. die kijken ook of er overtredingen worden gemaakt. en zo geven die de scheids ook info over hoe ernstig de overtreding was! en een 16 meter buitensel lijn is bagger dan zorg je dat je daar blijft staan en schiet je meteen zodra je de bal hebt. slaat natuurlijk nergens op!
MOet gewoon zo blijven, dan moeten de aanvallers ook nog eens nadenken. Ook kunnnen de verdedigers dan effectiever verdedigen. Ik vind het als scheids trouwens ook heel niet lastig. Je moet alleen ff doorhebben of je grens te vertrouwen is...
Als een assistent al informatie geeft is het altijd over de tegenstander, ik heb teminste nog nooit een assitent scheidsrechter zien vlaggen voor een overtreding van 1 van zijn eigen verdedigers dus daar hoef je het niet voor te laten. Verder lopen bijna alle asistenten nooit op 1 lijn met hun laatste man. Vandaar dat veel in hun ogen buitenspel situaties helemaal geen buitenspel zijn. Je kunt natuurlijk als scheidsrechter wel een paar keer je asistent controleren maar dat hou je ook geen hele wedstrijd vol.
buitenspel is goed maar soms wel vervelen maar moet niet worden afgeschaft maar als middenvelder heb ik er niet zoveel last van
In plaats van het spel te veranderen is het misschien handig om een Grensrechter-opleiding te starten. Nu kan iedereeen grensrechter worden, bij ons was laatst 1 van onze eigen spelers grensrechter.
Waarom voor het amateurvoetbal andere regels opstellen.
Denk aan de jeugd die doorgroeit naar de betaalde (prof) verenigingen, moeten ze eerst jaren de buitenspelregel weer oefenen. Wil je echt geen buitenspel meer ga dan halve veldjes voetballen 7 tegen 7.
Tuurlijk niet krijg je alleen maar spitsen die de bal op wachten.
Buitenspel is tactisch gezien juist prachtig. Kies je voor een aanvallende speelwijze waarbij je druk zet op de helft van de tegenstander dan zou afschaffing gewoon waardeloos zijn. Dan moet je verder achteruit gaan voetballen dan gewenst en ik vraag me af of het daardoor aantrekkelijker wordt. Eerder rommelig denk ik. Nu wordt er tactisch gezien in ieder geval ook nog wat gevraagd van de spitsen. En wat te denken van de omschakeling, toch een punt waarop de knvb ook graag hamert in zijn cursussen. Ben benieuwd hoe de omschakeling er dan uit gaat zien...
Wat n onzin:S
Je moet voetbal gewoon zo laten zoals het is!
Zo is het goed, dus gewoon zo laten!
Dan staat er lekker een kluit van 20 man of zo voor 1 doel, is toch niet leuk..
't moet geen korfbal worden he...
Buitenspel moet blijven. Veel grensrechters moeten serieuser en beter leren vlaggen. Ze kennen vaak de regels niet, zeg ik als officieel scheidsrechter. Vooraf goede afspraken maken met de grensrechter doet het altijd goed.
Ik wil voorstellen dat er niet meer tegen de scheidsrechter mag worden gezeurd. Iedereen weet het "beter" dan die vent die het moet weten en er ook nog voor is opgeleid. Meer respect zou wonderen doen voor iedereen op en rond het veld.
Buitenspel moet blijven. Veel grensrechters moeten serieuser en beter leren vlaggen. Ze kennen vaak de regels niet, zeg ik als officieel scheidsrechter. Vooraf goede afspraken maken met de grensrechter doet het altijd goed.
Ik wil voorstellen dat er niet meer tegen de scheidsrechter mag worden gezeurd. Iedereen weet het "beter" dan die vent die het moet weten en er ook nog voor is opgeleid. Meer respect zou wonderen doen voor iedereen op en rond het veld.
Buitenspel moet gewoon blijven omdat er anders veel te veel mensen lekker op het balletje gaan wachten. En met buitenspel moet je juist meer bewegen en meer vechten voor de bal en dat maakt het voetbal juist leuker!
ik vind ook dat buitenspel moet blijven, maar er wordt inderdaad veel te vaak slecht gevlagd, kunnen er geen grensrechters worden opgeleid door de knvb?
Als buitenspel wegvalt komen er veel meer doelpunten en wordt het voetbal minder leuk.
ik sta zelf in de goal dus ik weet waar ik overpraat.
als je niet buitenspel kan staan zullen er scores komen van bijv. 15-0
dit is niet leuk voor de keeper.
en je kunt gewoon bij de goal gaan stan en wachten op de bal.
je kunt als keeper je goal niet meer uit.
dus het wordt saaier als buitenspel erniet is
Buitenspel dient zeker niet te worden afgeschaft. Wel dient voor amateurvoetbal, en met name voor de lagere elftallen, de buitenspelregel weer te worden aangepast aan naar de eerdere interpretatie, d.w.z. buitenspel is buitenspel zonder rekening te houden met het feit of dit hinderlijk buitenspel is of niet.
De huidige buitenspelregel geeft door de persoonlijke interpretatie van m.n. clubscheidsrechters en -grensrechters veel te veel stof tot discussie, hetgeen weer leidt tot veel irritaties en spelverruwing.
Moet niet worden afgeschaft alleen moeten grens - en scheidsrechters wel een betere opleiding krijgen want soms word een wedstrijd totaal verpest door de arbitrage!
De buitenspelregel weer uitvoeren zoals hij vroeger was: gewoon buitenspel is buitenspel. Nu kan je alleen buitenspel staan als je actief aan het spel meedoet. Hierover is vaak discussie, want eigenlijk doet iedere speler actief mee, ook als hij de bal niet raakt. Hij houdt wel een keeper of verdediger bezig alleen al door zijn aanwezigheid. Vaak zie je dat de assistent scheidsrechter nog gewoon altijd vlagt als iemand buitenspel staat, ook al wordt hij niet aangespeeld. Dus graag weer terug naar de duidelijkheid.
Waarom zou je willen dat buitenspel word afgeschaft, dan blijft er voor de verdedigende ploeg geen tactiek meer over en hebben ze bij voorbaat al verloren, buitenspel afschaffen heeft het zelfde effect als het doel 2x zo groot te maken, er vallen dan veel te veel goals.
Ik sta in de verdediging,ik moet voor de aanval van de tegenstander staan, zodat het buitenspel word. Als buitenspel word opgeheven dan kan ik net zo goed naast mijn keeper gaan staan, omdat de aanvallers daar dan ook staan te wachten.
Tactisch spelen gaat dan ook gelijk weg, en het sprinten.
als buitenspel wordt afgeschaft wordt het veld veels te groot en is dit echt niet te halen zeker niet voor D-spelers....
Erg dom als je denkt dat dit iets kan worden....
dan begint het op grote trainingspotjes te lijken.
nee dan krijgen we dat afgewacht. dan wordt er alleen maar op de bal gewacht. ik ben keeper en ik ergerde me daar vorig seizoen behoorlijk aan niet alleen van de tegenpartij maar ook van mijn eigen team. die waren te lui om eventjes heen en weer te lopen. nee dat moeten we niet hebben beter wat vaker een doodliggend spel dan afwachten. (bovendien wordt je dan veel te dik je moet wel bewegen :D)
het moet blijven zoals het is het is zo temiste duidelijk en als je het weer gaat veranderen wordt het weer een zooi en word het voor de scheidsrechter nog moeilijker
Laten Zoals het is. Gewoon niet zo dom zijn om buitenspel te staan!
Ja, anders is het alleen maar afwachten.
gewoon nee, dan wordt t spel nog makkelijker
Omg buitenspel is ook een uitdaging voor de verdedeging
Minder Agressie in en om het veld, omdat de grens het niet goed zou doen of bewust oneerlijk vlagt.
De rest nemen we op de koop toe.
Net of het voetbal van E en F niet leuk is.
geen buitenspel is echt stom.
ik als verdediger moet dan de hele tijd terug rennen voor de balletje wachters.
IK ZEG NEE TEGEN HET AFSCHAFFEN DE BUITENSPEL REGEL .

Lijkt me niks. Dan wachten spitsen gewoon in het strafschopgebied van de tegenstander op de lange bal. Maar ik vind wel dat grensrechters niet de hele tijd moeten vlaggen als iemand 1 cm buitenspel staat. Buitenspel is namelijk bedacht om wachten en lange ballen te voorkomen en niet om iemand te straffen die net 1 cm buitenspel staat.