Vuile overtreding en lange schorsingen

477 antwoorden [Laatste bericht]
Van de redactie

Degene die iemand echt blesseert of verwondt moet minstens net zolang geschorst worden als dat de ander niet kan spelen.

Felix@DRC
User offline. Last seen 1 uur 47 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-08-03

Als er volgens de scheidsrechter opzet in het spel zit, zou dit inderdaad een optie kunnen zijn!

marien
User offline. Last seen 7 weken 2 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-10-03

ja en gasten zoals die vent bij standaard die iemand echt helemaal doormidden schoppen horen gewoon helemaal niet op een voetbalveld thuis, die moeten ze voor t leven schorsen

mike
User offline. Last seen 8 weken 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-10-09

ik denk dat je niet op de aard van de blessure kunt letten. er kunnen 2 identieke overtredingen zijn, waarbij 1 speler toevallig een spier scheurt en nooit meer kan voetballen. terwijl de andere speler vrijwel niets heeft.
de overtreding is dan hetzelfde maar de blessure niet. ik vind dus dat je naar de overtreding moet kijken en niet naar de blessure die er toevallig uitkomt

Maurice Slutter
User offline. Last seen 1 week 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-02

Zaterdag kreeg ik van een speler van GFC GOOR C1 een klap op de bek, en hij werd er niet eens uit gestuurd. Dan denk ik ook ?

Rens
User offline. Last seen 1 jaar 25 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-03

Als je naar iemand aarde of de bal ofzo gooit heeft die gene waar tegen je gooit geen blessure dus zou je geen schorsing krijgen. Sommige spelers scheuren idd eerder spieren en sommige juist niet.

Jelle B.
User offline. Last seen 3 dagen 8 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-05

Ja inderdaad, daar kun je niet op beoordelen...
Maar er zijn wel tackles die zo hard zijn dat je mensen gewoon sowieso lang moet schorsen, blessure of niet...

Duncan
User offline. Last seen 9 uren 6 min ago. Offline

laat de scheids lekker beslissen

JR. van der Heijden
User offline. Last seen 1 jaar 51 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-06

Iedere scheidsrechter zal een overtreding verschillend beoordelen helaas! Zie maar ajax-feyenoord.Suarez maakt zich breed en die andere slaat?????????????? Dus voordat er echt voldoende gestraft zal worden moeten ze eerst in het prof circus betere voorbelden stellen waar in het amateurwereldje gevolg kan worden gegeven.

Rik
User offline. Last seen 1 week 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-07

Heeft de scheidsrechter dat gezien? Zoja dan had hij rood moeten geven, maar ja als scheidsrechters kan je niet alles zien.

Valkengoed
User offline. Last seen 3 dagen 21 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-08

Overtredingen zijn één van de dingen die het voetbal aantrekkelijker maken. De regel van de schorsing en de blessure vind ik onzin, dat zou betekenen dat het oog om oog tand om tand zou worden. Bij grove overtredingen (charge's) zou je kunnen denken over een lange schorsing, maar alleen als er opzet in de overtreding aanwezig is.

En om even terug te komen op afgelopen zondag, de wedstrijd Ajax - Feyenoord, dat slaat natuurlijk alles. Blom zegt in eerste instantie dat Suarez zich breed maakt en daarna gaat hij in het programma studio voetbal populair doen en zegt hij dat het minstens geel zou moeten zijn. Ten eerste slaat Suarez doelbewust bij Babovic in het gezicht en ten tweede is het bij een elleboogstoot of een slaande beweging altijd rood of niets, maar geen geel.

Tim Menue
User offline. Last seen 2 jaren 12 weken ago. Offline

Als deze regel word ingevoerd zou de knv dus zeggen dat iedere overtreding een opzettelijk is , soms word perongelijk een overtreding gemaakt en dan vind ik ddeze regel helemaal nergens op slaan. Maar ik vind wel dat er beter moet worden gekeken want babovic van feyenoord krijgt 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk en suarez mag niet geschorst worden omdat de scheidsrechter zegt het voorval gezien te hebben en dat suarez zich breed maakte. Dat slaat nergens op het was gewoon een elleboog.

Micha'Sno
User offline. Last seen 4 weken 6 dagen ago. Offline

Nou dit vind ik dus niet, zometeen is iemand erg blessuregevoelig en is hij lang uit de roulatie en dat word de dader langer bestraft omdat de ander er voor gevoelig is?!

Lars-0499
User offline. Last seen 18 weken 1 dag ago. Offline

ze moeten sowieso camerabeelden gaan gebruiken bij het profvoetbal...

ShiZzle
User offline. Last seen 2 jaren 6 weken ago. Offline

bij mij in t team was dr een aanvaller, die neergehaalt werd door de tegenstander, van achteren, op de voeten, heeft bij zn voeten/benen iets of meerdere dingen verbrijseld :S

Timo
User offline. Last seen 2 jaren 12 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-12

de scheidsrechter moet het zelf beslissen! je moet beoordelen op de overtreding niet op de blessure..

Jordy van Hese
User offline. Last seen 2 jaren 3 weken ago. Offline

inderdaad een scheids moet beoordelen op een overtreding

ashwin kalou
User offline. Last seen 1 week 4 dagen ago. Offline

aan de ene kant ja maar toch ook weer nee, want
als een speler echt een hele vieze overtreding maakt en iemand heel erg blessure gevoelig is kan je heel lang geschorst worden .
maar als iemand wel heel erg hard word getackeld of nagetrapt en hij loopt mischien een blessure van 1 week op . Dan is de schorsing toch ook maar 1 wedstrijd. Daarom vind ik het beter dat de knvb de schorsing bepaald

ShiZzle
User offline. Last seen 2 jaren 6 weken ago. Offline

jah ok, niet meteen naar de blessure kijken maar de overtreding, maar een erge blessure loop je niet zomaar op vind ik.

Felix Klos
User offline. Last seen 1 jaar 22 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-09

Nooit tegen SCH'44 A1 spelen, die zijn uit op grove overtredingen, niet de bal

Rick
User offline. Last seen 14 weken 3 dagen ago. Offline

ik vind dat de scheids samen met de grensrechter van die helft moet bepalen, want de scheids kan niet alles zien en dus moet de grensrechter het wel gezien hebben. Maar zoals ook in het profvoetbal gebeurt is dat ze het helemaal niet willen zien terwijl ze er ongeveer opstaan. En ik vind dat ze camera beelden moeten gebruiken want sommige krijgen voor de kleinste overtreding geel en sommige krijgen voor een elleboog niets omdat het niet ''gezien'' is zogenaamd.

gait
User offline. Last seen 1 week 3 dagen ago. Offline

Moeilijke discussie, de scheids moet in een fractie van een seconde beslissen. Ik sluit me daarom bij Lars aan, gebruik in het profvoetbal de camera beelden.
Leg de wedstrijd stil, tijd stopzetten en de beelden bekijken en dan beslissen. Dan zijn we ook gelijk van de extra tijd af i.v.m. blessures.
Voor de amateurs is het een ander verhaal, ik ben zelf leider en vindt dat ik ook verantwoordelijkheid heb. Bij een grove overtreding waar de scheids niet bij optreed, neem ik mijn verantwoordelijkheid en zal betrokkene van het veld halen. Desnoods met 10 man verder. Want meestal zijn het dezelfden die altijd zulke overtredingen maken!!
Verder staan er nog steeds ouders aan de kant te schreeuwen en de boel op te fokken, kan ook niet.

Referee 243
User offline. Last seen 3 weken 2 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-04

Gait: je zeg als de scheids niet beslis haal ik mijn spele van het veld, desnoods met 10 man verder. Ik vind het een nobele gedachte en je lijkt mij de man die het ook zal doen, al ken ik je helemaal niet, maar als jij achter staat met 2-1 en nog 10 min. te spelen en de scheids heeft geen beslissing genomen van een speler wel of niet een gele / rode kaart, laat ook jij die speler staan.
En misschien neemt de scheids dan in de laatste minuten wel een beslissing waar jij niet blij mee ben, en een uurtje gebogen zit over een strafformulier.
Maar het is en blijft een zeer moeilijke discussie.
Ben zelf scheidsrechter in West2, en ben dus zelf ook wel eens het haasje om het 1 en ander uit te leggen over waarom niet en waarom wel.
En ouders ja het is vaak een bron van ellende, heel fijn dat zij hun zoon / dochter komen aanmoedigen, ja je weet het wel

Kees
User offline. Last seen 3 weken 2 dagen ago. Offline

Maar sommige scheidsrechters zijn nogal partijdig.. Zoals deze wedstrijd die ik laatst heb gespeeld. Sloeg nergens op, doorgebroken speler.. Degene die hem onderuit had gehaald kreeg geen kaart niks... xD

Michaelzz
User offline. Last seen 13 weken 56 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-10

Je kan inderdaad niet oordelen of een speler zolang geschorst moet worden. Het hangt van een hoop factoren af wat de sanctie zal zijn. Maar bij ernstige verwondingen is een schorsing toch zeker te overwegen!

Daniëlle
User offline. Last seen 2 weken 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-11

Ik ben het met degene boven me eens.
Het hangt af van veel factoren wat de straf zou zijn.
Je kan ook iemand blesseren zonder dat dat je bedoeling was, maar merk je dat er duidelijk opzet in het spel is, is het een ander geval.

Timmermans
User offline. Last seen 2 jaren 11 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-18

Schors een profvoetballer direkt voor 1 of 2 jaar bij een opzettelijke elleboog en ik denk dat het snel afgelopen is met dit soort overtredingen. een speler die een elleboog uitdeeld en een aantal wedstrijden aan de broek krijgt lacht zich toch helemaal ziek om die paar wedstrijden !!!!BNogmaals, met 1 of 2 hele jaren schorsing is het snel afgelopen.Een club zou er ook niet blij mee zijn om een speler zo lang te moeten missen en de spelers hier dus ook op aanspreken.

Bas Suntjens
User offline. Last seen 5 dagen 8 uren ago. Offline

ZEKER!!! Kijk alleen al eens naar die afgrijselijke van den bergh...:P

Joas
User offline. Last seen 1 jaar 14 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-09-30

Ik vind dat je ze niet moet schorsen voor zo lang maar, een paar weken vind ik wel gepast

Ivo Janssen
User offline. Last seen 1 jaar 12 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-19

Ik vind dat kipfilet goedkoper kan

Rens
User offline. Last seen 1 jaar 41 weken ago. Offline

niet naar de blessure kijken ik heb zelf een keer me bovenbeen spier AF gescheurt en daar had de aanvaller( ik ben keeper) niks mee te maken.

Nitin C.
User offline. Last seen 1 jaar 44 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-21

dat slaat nergens op Joh

Mootje
User offline. Last seen 19 weken 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-20

het gaat idd niet over de blesure
stel nou dat een speler met opzet van achter word geschopt.
en de speler is niet gebleseerd.
krijgt de andere dus niks?

de tank
User offline. Last seen 3 weken 5 dagen ago. Offline

nou ik heb dood veel ruzie met stome jongens

langejelle
User offline. Last seen 2 uren 26 min ago. Offline

Moet voetbal dan een sport worden waarbij je geen contact mag hebben? zoals bij korfbal?

sydney
User offline. Last seen 1 week 4 dagen ago. Offline

heb je ooit wel eens tegen GSC Gouda gespeeld dat is niet normaal

Davey
User offline. Last seen 11 weken 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-13

ze moeten juist al bij de junioren beginnen om zware overtredingen direct te bestraffen en zonodig verwijderen van het veld dit moet niet van een jeugdleider komen maar direct van de scheidsrechter,ook onderling roepen van spelers "ik schop je kapot"en andere uitlatingen die je al hoort bij de D junioren en steeds verder gaat,er wordt zelfs bij ons in de C junioren al na de wedstrijd een speler in elkaar gemept en de zgn jeugdleiders keuren dit schijnbaar goed !
dus denk ik dat er wel degelijk iets moet veranderen op de voetbalvelden.

Anouk
User offline. Last seen 1 jaar 39 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-26

Ik vind dit wel een hele lange periode hoor
een beetje overdreven

Robert Kieboom
User offline. Last seen 1 jaar 12 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-27

Vind ik een goed idee, bewust iemand de wedstrijd uitschoppen mag wat mij betreft streng bestraft worden.Het liefst meteen door de scheidsrechter en dan fors schorsen. Vaak worden kleine knaapjes "opgehitst" door hun ouders. Pak ook die lui eens aan als vereniging. Wanneer ik merk dat een ouder zich negatief gedraagt, mag hij.zij wat mij betreft wegblijven de volgende wedstrijden. Fair play > binnen, maar ook buiten de lijnen.

Matthijs
User offline. Last seen 5 uren 14 min ago. Offline

De scheidsrechters moeten veel sneller rood trekken als er opzet in het spel is maar dan moet de KNVB wel de schorsing lang maken minstens zolang als de eventuele blesure. Wel moeten de sched=idsrechters met gelijke maat blijven meten.

Alex
User offline. Last seen 3 dagen 2 uren ago. Offline

Bij een zware overtreding waar opzich geen opzet bij is direct rood trekken en de straf minder houden.. Dan bij een zware overtreding waar wel opzet bij is moet je lange tijd geschorst worden.. Een speler net zo lang schorsen als dat de speler geblesseerd is, dat kan natuurlijk niet de 1 is meer blessure gevoeliger en heeft een langer herstel nodig als een ander..

thoes
User offline. Last seen 51 weken 5 dagen ago. Offline

IK BEN HET ER MEE EENS
laat de ander ook maar lijden en pak zijn inkomen ook maar af voor die tijd

drakie
User offline. Last seen 3 dagen 4 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-02

Whaha gaan ze daar over discuseren

Ger Guelen
User offline. Last seen 8 weken 4 dagen ago. Offline

iedere speler die opzettelijk en ander verwond of blesseerd die moet gewoon volgens des trafmaat van de tuchtcommissie gestraft worden.
Maar een speler die in de wedstrijd iemand blesseerd en die moet buiten de lijnen behandeld worden dan moet de dader ook die tijd langs de lijn.Anders wordt de ploeg van het "slachtoffer" dubbel gestraft.Dan spelen ze ook nog eens met 10 man.

Martin
User offline. Last seen 2 jaren 5 weken ago. Offline

Die back van Anderlecht had in vorige wedstrijd speler van Luik in zijn rug geschopt, nu komt hij weer als een bezetene in Witsel beschermdt zich, sterker verdedigd zijn lichaam.

Martin
User offline. Last seen 2 jaren 5 weken ago. Offline

Scheids is lijfarts geworden en schijnt ook fouten te mogen maken.

alex10
User offline. Last seen 2 jaren 8 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-12

bij opzet prima regel

Willem Holle
User offline. Last seen 38 weken 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-18

Op het veld de beslissing nemen? Ik zie een heleboel reacties waarbij wordt aangegeven dat de scheidsrechter beslist. Het lijkt me dat hij alleen beslist over de vraag óf er een overtreding is, en niet hoe die vervolgens wordt bestraft. Eens met allen die zeggen dat er beslissingen op basis van beelden moeten worden gemaakt in het prof-voetbal. Ook een aardige: Scheidsrechters schorsen als ze niet fluiten terwijl dat wel had gemoeten?
Goed voorbeeld doet goed volgen. Zolang mannetjes als Maradonna, en Suarez (om er maar twee willekeurig uit te pikken) voorbeeld zijn voor onze jonge gasten, mag je dit soort lieden prijzen om hun goede spel en zwaar bestraffen om hun nare daden. Als dit soort lieden er mee weg komen voor de camera, hoe denken we dan dat de jeugd zich gedraagt op het veld? Maradonna, de God voor velen, die notabene nu bekend staat om zijn cokegebruik! Laat me niet lachen. Zo'n figuur nog steeds de hemel in prijzen? Lijkt me een heel slecht voorbeeld. Toen Cruijff reclame ging maken voor Roxy werd hij destijds verguisd....
Streng straffen? Ja! maar niet op basis van de lengte van de blessure,maar op basis van de ernst van de overtreding.

Teunn
User offline. Last seen 46 weken 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-15

Niet mee eens, als iemand het verdient moet 't toch n keer kunnen.

nickao
User offline. Last seen 43 weken 6 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-14

Het hangt er natuurlijk vanaf of er opzet in het spel is, zo ja of nee. En de scheidsrechter heeft hier het beste invloed op. Houdt hij de wedstrijd in het gareel en wijst hij de spelers op het "maximum", dan weet je als speler wat je wel en niet kunt maken tijdens een wedstrijd. Dus een scheidsrechter moet duidelijk zijn naar de spelers toe.

deventer-0570-
User offline. Last seen 3 weken 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-16

soms kan die gene er niks aan doen maar wordt toch bestraft dat vind ik niks maar als het een vuile overtrding is en ze kunne het bewijzen dan vind ik dat degene wie de overtreding maakt net zolang niet mag/kan voetballen als de gene die de overtreding ontvangt